woensdag , 26 juni 2019
Home » Vraag & Antwoord » Geboden & Verboden » Mag een moslima wel of geen piercing in navel en oor dragen?
islam piercing halal navel oor.

Mag een moslima wel of geen piercing in navel en oor dragen?

Vraag:

Ik ben een bekeerde zuster. En voordat ik bekeerd was had ik een navelpiercing laten zetten. Nu is mijn vraag aangezien ik verschillende antwoorden op het internet vind. Mag ik als moslima nou wel of geen navelpiercing dragen? Het gat zit er nu al. Het is dus niet dat ik de piercing nog moet laten zetten. En de zelfde vraag ook voor een piercing in je oor boven in.

Antwoord:

Er is niets mis met een vrouw wiens ouders wat piercings hebben laten zetten op haar lichaam, of die het als volwassene bij haar zelf heeft laten zetten, voor ze moslim was of erna- om hiermee het lichaam te versieren, maar er zijn twee belangrijke voorwaarden:

  1. Dat de vrouw deze versieringen niet toont aan niet-mahrams en alleen toont aan haar man of aan mahrams als het op een plaats is waar zij het mogen zien, zoals het oor of de neus bijvoorbeeld.
  2. Dat het dragen van deze versieringen geen imitatie is van de boosdoeners en de immorele mensen. Als het dragen van een navelpiercing een heersende gewoonte is onder vrouwen in een bepaalde gemeenschap, dan is hier niets mis mee. Maar als het bekend staat als een eigenschap van immorele vrouwen of boosdoeners, dan is het niet toegestaan om deze gewoonte over te nemen, want dit zou imitatie betekenen en imitatie van boosdoeners is niet toegestaan.

Ten tweede:

Met betrekking tot de regels om body piercing te doen, d.w.z. verschillende delen van het lichaam te piercen om versieringen te dragen, is de uitspraak over deze actie onderwerp van verdere discussie:

  1. Als het laten zetten van deze piercing ertoe leidt dat de awrah wordt getoond aan vreemden of non-mahrams, man of vrouw, dan is dit zeker een haram actie. Het kwaad in het tonen van de awrah, overstijgt de mogelijke voordelen van het dragen van versieringen.
  2. Als de piercing een nadelig effect op de gezondheid heeft, of dit nu direct of in de toekomst is, dan is het haraam en is het niet toegestaan om het op enig deel van het lichaam te doen.
  3. Bovendien, als het piercen van een specifiek deel van het lichaam een gewoonte is onder kwaaddoeners, immorele mensen en zondaars, is het niet toegestaan om ze te imiteren.
  4. Het is ook haram voor een man om piercings te laten zetten, omdat dit een imitatie is van de vrouwen en mannen en vrouwen mogen elkaar niet imiteren. Ibn Abidin zei:

“Het oor piercen om oorbellen te dragen, behoort tot de versieringen van de vrouwen en is niet toegestaan voor mannen.” (Radd al-Muhtaar, 6/420 )